Okolí Perninku nabízí několik cyklotras pro milovníky cyklistiky a krásné krajiny. Některé z těchto tras jsou vhodné pro rekreační cyklistiku, zatímco jiné jsou náročnější a vyžadují větší fyzickou kondici. Proto jsme pro vás připravili malý přehled tras a rozdělili je dle náročnosti.

KRÁTKÉ TRASY PRO NENÁROČNÉ

Trasa č. 1 – Abertamské zastavení

Tato cyklotrasa v Krušných horách má celkovou délku přibližně 13 km. Začíná v Perninku a vede po krásných lesních cestách a polních stezkách až do Abertam. Odtud pokračuje dále přes Bludnou a Horní Blatnou zpět do Perninku. Během cesty se můžete těšit na úchvatné výhledy na okolní kopce, louky a lesy, ale také na historické památky jako například kostel svatého Mikuláše v Horní Blatné. Na trase se také nacházejí restaurace a občerstvení, kde si můžete odpočinout a nabrat síly.

Trasa č. 2 – Karlova stezka

Karlova stezka je cyklotrasa, která se nachází v Krušných horách v západní části České republiky. Trasa je pojmenována po Karlu IV., který zde měl prý svou oblíbenou loveckou chatu. Trasa začíná v Perninku, pokračuje do Horní Blatné až k Vlčí hoře, která je významným turistickým centrem v Krušných horách.

STŘEDNÍ DÉLKA PRO ZVÍDAVÉ

Trasa č. 3 – Jak si čert bránil svůj vrch

Tato cyklotrasa vede z Nejdku přes Starou a Novou Suchou, dále pak přes Černavu, Tatrovice, Vřesovou, Vintířov a Chodov. Zajímavostí na této trase je, že cyklisté mohou zastavit u vodní nádrže Tatrovice a vykoupat se v jejím čistém a osvěžujícím vodě.

Trasa pokračuje dále až k železniční zastávce Nová Role a končí u vlakové stanice v Nejdku. Celková délka trasy je přibližně 30 kilometrů. Název trasy „Jak si čert bránil svůj vrch“ odkazuje na legendu o Čertově hoře nedaleko Tatrovic. Podle této legendy se na této hoře odehrálo mnoho nadpřirozených událostí a Čert sám zde měl své sídlo.

Trasa č. 4 – Horská trasa

Tato horská cyklotrasa vyžaduje dobrou fyzickou kondici. Trasa začíná a končí v obci Pernink.

První část trasy vede přes Horní Blatnou a poté po stezce č.23 směrem k turistickému rozcestí pod Blatenským vrchem. Zde se odbočuje vlevo na červenou turistickou stezku, která vede na vrchol Blatenského vrchu. Z vrcholu je krásný výhled na okolní krajinu a na Krušné hory.

Poté trasa pokračuje stezkou č.2198 Euro Egrensis směrem k Potůčkám. Zde se kříží s několika dalšími turistickými stezkami, například s cestou k Unterjugelu a Oberjugelu. Další část trasy vede po Jelení stezce č.23 přes Zaječí vrch zpět do Horní Blatné a nakonec zpět do Perninku.

VELKÝ OKRUH PRO NÁROČNÉ

Trasa č. 5 – Cyklovýlet na Božídarské rašeliniště

Tato krásná trasa vás zavede přes Boží Dar až na Božídarské rašeliniště, kde se budete moci nechat unést kouzlem jedinečné přírody. Pokračujte až na Božídarský Špičák a Vršek, kde si můžete vychutnat krásné výhledy na okolní krajinu. Nezapomeňte zastavit u rozhledny Plešivec, která vám nabídne nádherný výhled na Krušné hory. Pokračujte dál přes Abertamy a Horní Blatnou až na Stráň, kde se nachází přírodní park Zlatý kopec. Zde si můžete užít klidné chvíle v objetí přírody. Nakonec se vraťte zpět do Božího Daru, kde můžete odpočinout po celodenním cyklovýletu. Celá trasa je středně náročná a měří 45,3 km.

Trasa č. 6 – Loučná pod Klínovcem – velký okruh přes štoly

Tato cyklotrasa vede z Loučné pod Klínovcem a prochází mnoha zajímavými místy, včetně historických památek a přírodních parků. Trasa začíná u infocentra v Loučné pod Klínovcem a vede podél potoka Rolava. Trasa dále pokračuje kolem větrných turbín a přes Boží Dar a Myslivny. Poté se dostanete k Rýžovně a Bludné, kde můžete navštívit zajímavou historickou památku – Bludný balvan.

Další část trasy vede přes Blatenský vrch, kde je rozhledna s výhledem na Krušné hory. Poté cyklisté projedou přírodním parkem Vlčí jámy a pokračují do Horní Blatné. Zde je zajímavá Bludenská alej a pokračovat můžete až k ústí štoly Kryštof a do dolu Mauritius.Trasa pokračuje přes štolu Weisse Taube (Bílá holubice) a Mrtvý rybník, a nakonec kolem Božídarského Špičáku. Poté se cyklisté vrátí do Božího Daru, kde projedou přes Skiareál Klínovec a lanové centrum Klínovec.

Trasa č. 7 – Lanovkou na Klínovec

Cyklotrasa vede z Božího Daru přes Božídarské rašeliniště a Božídarský Špičák. Poté se projedete kolem rozhledny Plešivec a přes Abertamy a Pernink. Dále pokračuje přes Odeř, Hroznětín, Merklín a Lípu až do Jáchymova. V Jáchymově můžete navštívit Šlikův hrádek, muzeum nebo Královskou mincovnu a následně vyjet lanovkou na Klínovec. Po prohlídce Klínovce a okolí se cyklisté vrátí zpět do Božího Daru, kde končí tato trasa.

Celková délka trasy je asi 53 kilometrů a nabízí mnoho krásných výhledů a zajímavostí v okolí Krušných hor. Vyjetí lanovkou na Klínovec je ideální volbou pro ty, kteří si chtějí ušetřit náročný stoupání a užít si krásné výhledy z nejvyššího vrcholu Krušných hor.